عملکرد دوربین آیفون 12

در هفته‌های گذشته شاهد انتشار بررسی دوربین آیفون‌های 12 پرو و 12 پرو مکس در رده بندی DxOMark بودیم و در نهایت این دو پرچمدار موفق شدند تا جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص دهند. حال نتایج عملکرد دوربین آیفون 12 در DxOMark منتشر شده و بر خلاف انتظارها، این گوشی هوشمند با کسب امتیاز 122 از اکثر رقبای اندرویدی خود شکست خورده است.

در حال حاضر دوربین آیفون 12 با کسب امتیاز 122 در جایگاه سیزدهم رده بندی DxOMark قرار گرفته و نسبت به آیفون 11 پیشرفت خوبی را به نمایش گذاشته است، اما در مقابل رقبای اندرویدی خود در بخش عکاسی حرف چندانی برای گفتن ندارد. در حال حاضر آیفون 11 پرو مکس با امتیاز 124 عملکرد بهتری را نسبت به آیفون 12 به نمایش گذاشته و به کلامی دیگر آیفون 12 از نسخه رده بالا نسل گذشته خود شکست خورده است.

با این حال در بین چهار آیفون معرفی شده توسط اپل در سال 2020، نسخه آیفون 12 بیشتر از بقیه نسخه‌ها مورد توجه کاربران قرار گرفته و فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. آیفون 12 به دوربین دوگانه مجهز شده که ترکیبی از سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 است که به تثبیت کننده تصویر نوری و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) مجهز شده و سنسور دوم آن از نوع 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است.

عملکرد دوربین آیفون 12

آیفون 12 در بخش عکاسی امتیاز 132، در بخش فیلم‌برداری امتیاز 112 و در بخش بزرگنمایی تصویر (زوم) امتیاز 41 را دریافت کرده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط تیم DxOMark، عملکرد کلی دوربین آیفون 12 قابل قبول است اما در مقایسه با پرچمداران اندرویدی سامسونگ، شیائومی، هواوی و اوپو، حرف چندانی برای گفتن ندارد.

دوربین آیفون 12 رنگ‌های دقیقی را به نمایش می‌گذارد عملکرد فوکوس خودکار و دریافت نور توسط سنسور ها در عکاسی از محیط‌های بسته بسیار خوب است؛ همچنین جزئیات ثبت شده در تصاویر محیط‌های باز و بسته بسیار بالا هستند. علاوه بر این، ویدئو‌های ضبط شده با دوربین این گوشی دارای دامنه دینامیکی گسترده‌ای بوده و رنگ‌های دلپذیری را به نمایش می‌گذارد؛ همچنین تثبیت کننده دوربین آیفون 12 در حالت راه رفتن عملکرد بسیار خوبی دارد.

البته باید توجه داشته باشید که نکات مثبت این محصول به معنی بی عیب و نقص بودن دوربین آن نیست. به طور مثال محدوده دینامیکی در حالت عکاسی به گستردگی حالت فیلم‌برداری نیست و نویز تصاویر به ویژه در محیط‌های کم نور بسیار زیاد است، همچنین سایر نکات منفی دوربین آیفون 12 لکه‌های رنگی، تغییر رنگ، عملکرد زوم ضعیف، تراز نامناسب رنگ سفید در عکس‌های محیط باز و ثبت جزئیات ضعیف در حالت فیلم‌برداری در محیط‌های کم نور را شامل می‌شود.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *