تفاوت های بین خط ۴G و LTE چیست؟

تفاوت های بین خط ۴G و LTE چیست؟ زمانی که شما می خواهید تلفن همراهی تازه خریداری کنید، با مفهوم های مختلف و متفاوتی مواجه خواهید شد مانند CDMA ،GSM ،LTE و WIMAX  و این لیست به همین صورت ادامه پیدا می کند. حالا معنی هر یک چیست؟ به نظر ما بهترین راه ها برای حل این مشکل تمرکز بر روی تفاوت های اینترنت ها و خط های پیشنهادی به شما می باشد. ساده ترین توضیح این است که G در ۴G مخفف کلمه ی GENERATION و به معنای نسل می باشد، پس توسط بخش رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات، اینترنت نسل چهارم گفته می‌شود. LTE هم مخفف LONG TERM EVELUTION و به معنی تکامل بلند مدت می باشد و بیشتر در زمینه ارتقای سرعت باند بی‌سیم می پردازد تا بتواند نیاز مشتریان روز افزون خود رو برآورده سازد.

۳G چیست؟

زمانی که اینترنت های ۳G شروع به فعالیت کردند، آنها جایگزین اینترنت های ۲G شدند که کاربرد این خط و اینترنت فراهم سازی نیازهای اولیه مخاطبین در زمینه تماس بود. بیشتر فعالیت خط های ۲G برقراری تماس، ارسال پیام و انتقال مقداری کمی داده بر اساس پروتکل MMS بود. زمانی که خطوط ۳G معرفی شدند، تعداد زیادی دیتا در دسترس قرار گرفتند که این دیتا ها شامل پیچ های HTML، ویدیوها و موسیقی بود.

سرعت این اینترنت هم کم بوده ولی در مقایسه با خطوط ۲G بالاتر می باشد.

۴G چیست؟

خطوط ۴G در ماه مارچ ۲۰۰۸ شروع به کار کرد و تمرکز این خطوط بر روی افزایش سرعت و زمان اتصال بود. برای خطوط موبایل که شامل تلفن های همراه و تبلت ها می شود، سرعت اتصال می بایست حداقل ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه و برای Hotspots هم این انتقال داده باید حدود ۱ گیگابایت بر ثانیه باشد.

زمانی که این استانداردها اعلام شد، سرعت های این چنینی در دنیای کاربردی غیرقابل استفاده بود زیرا این سرعت ها به عنوان هدفی برای برنامه نویسان تعیین شده بود. در آینده برنامه نویسان باید به این سرعت دست پیدا کنند. همانطور هم اطلاع دارید بستر ۴G بر روی خطوط ۳G راه اندازی شده است.

LTE چیست؟

LTE  به معنای تکامل بلند مدت می باشد و مانند ۴G یک تکنولوژی محسوب نمی شود. همانطور که می دانید زمانی که در بالای خط تلفن شما ۴G پدیدار می شود همیشه هم ۴G نیست.زمانی که بخش رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات سرعت حداقلی رو برای این خطوط تعیین کرد، تا حدودی رسیدن به این سرعت ها با توجه به هزینه هایی که برای این خطوط شده بود، غیرممکن بودند. به همین خاطر بخش رگولاتوری تصمیم گرفت که بستر LTE برای این تکنولوژی فراهم شده و اینکه از برچسب ۴G هم در کنار اون استفاده شود.

سرعت

سوال اصلی این است که آیا شما می توانید تفاوت سرعت بین ۴G و LTE رو حس کنید؟ آیا زمانی که شما از اینترنت LTE استفاده می کنید سرعت شما بیشتر می شود؟ این احتمال اصلا وجود ندارد مگر اینکه در شهر زندگی کنید. قطعا سرعت بین خطوط ۳G و ۴G یا LTE قابل تشخیص می باشد و این موضوع در زمان دانلود یا آپلود به وضوح قابل مشاهده می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *