بازی Iconoclasts

بازی Iconoclasts یک تجربه‌ی داستانی تاثیرگذار، عمیق و پر از سوپرایز است که حتی با وجود مبارزات خسته‌کننده و ساختار گمراه‌کننده‌ی مراحل، باز هم ارزش زمان و هزینه‌ی شما را دارد. این جملات برای ترغیب کاربران برای این بازی نیست و شاید بتوان آن را نتیجه زحمات سازندگان این بازی از سال ۲۰۱۰ تاکنون دانست. این بازی مهیج که توسط استودیو Konjak توسعه پیدا کرده است برای کنسول های بازی ایکس باکس وان، پلی استیشن چهار، پلی استیشن ویتا،لینوکس ،مک و مایکروسافت ویندوز ساخته شده و در تاریخ ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۸ در اختیار کاربران قرار گرفته است. بازی Iconoclasts را می توان ترکیبی از عناصر لازم برای ساخت و اجرای یک بازی ماندگار دانست.

دنیای بازی های رایانه ایی  سبک های مختلفی را در خود جای داده که در این میان سبک اکشن پلتفرمر از قدیمی های آن محسوب می شود. در چند سال اخیر و با اوج گرفتن صحنه های سینمایی گرافیک های سنگین در بازی ها، این سبک تا حدی به حاشیه رانده شده به طوری که شاید حتی اگر در حال حاضر بازی خوبی در این سبک منتشر شود، نزد کاربران بازی های ویدیویی، نتواند محبوبیت زیادی کسب کند. اما بازی Iconoclasts تواسنت این موضوع را تا حد زیادی به فراموشی بسپارد که دلیل آن نیز حساسیت بسیار زیادی سازندگان این بازی بوده است.

شخصیت اصلی این بازی رابین است، دنیای بازی  توسط یک فرقه‌ی مذهبی به نام یک نگرانی، کنترل می‌شود. این فرقه کنترل تمام منبع انرژِی دنیا، ایوری که از زیرزمین استخراج می‌شود را بر عهده دارد و قدرتش به حدی است که حتی تمام شغل‌های دنیا نیز زیر نظر آن هستند. اما رابین زیر نظر این فرقه نیست، و به همین علت دو مامور فرستاده شده‌اند تا او را تحت نظر بگیرند و به نوعی حبس خانگی کنند. پس از یک سری اتفاقات، داستان اصلی بازی شروع می‌شود و رابین برای نجات جان عزیزانش، دست به کار می‌شود. در طول بازی شما به شخصیت‌های دیگری نیز برمی‌خورید که  هر کدام از آن‌ها برای خود علایق، هدف‌ها و آرزوهای خود را دارند.

برخی ویژگی ها و نکات مثبت بازی ICONOCLASTS به شرح زیر است:

  • داستان و روایتی پخته و تاثیرگذار
  • شخصیت‌هایی باهویت و دیالوگ‌های ریزبینانه
  • معماها‌ی هوشمندانه
  • طراحی باس‌ها و تنوع بالای آنها
  • کیفیت بصری جذاب و محیط‌های متنوع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *