باتری قلمی وایرلس

تقریبا یک قرن قبل، فوق نابغه‌ای که اینترنت نیز او را عاشقانه دوست دارد، نیکلا تسلا (مخترع فناوری وایرلس)، مبهوت فناوری ساخت خودش، انتقال برق به صورت بی‌سیم بود. او معتقد بود که نیروی برق یک حق بشری است و می‌خواست آن را به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دهد.

فناوری انتقال نیرو به صورت بی‌سیم یکی از معدود ایده‌های پرشمار‌ او بود که به زعم خودش ناموفق از آب درآمد و دیگران آن را به عنوان یک چالش برای خود درنظر گرفته و به تکمیل آن پرداختند تا وعده این مخترع بی بدیل را جامه عمل بپوشانند تا هر جا که شما بروید، برق نیز مانند سایه همراه‌تان بیاید.

نیکلا تسلا

این هدف Ossia نیز بود، شرکتی که به طور گسترده در پی عملی کردن این ایده بود تا با خلق یک سیستم جدید برای خانه‌ها، بتواند شارژ بی‌سیم را ارایه دهد. البته این اصلا شبیه شارژ Qi یا هر چیز دیگری که درگذشته دیده‌اید نیست. سیستم‌ ابدایی اوسیا به شما این اجازه را می‌دهد هر کجایی در محدوده ایستگاه پایه (برای درک بهتر، چیزی شبیه دکل‌های مخابراتی) قرار داشته باشید، اقدام به شارژ بی‌سیم دستگاه خود کنید.

این باعث می‌شود باتری‌های قلمی دیگر نیاز به شارژ نداشته باشند یا گوشی‌تان همیشه آماده و شارژ باشد. با آنکه مکانیسم پشت پرده این فناوری بسیار پیچیده است با این حال شرکت‌های تحقیقاتی سرانجام توانسته‌اند تا با پیشرفت سطح دانش، آن‌قدر هزینه‌ها را کم و کیفیت را ارتقا دهند که در نهایت باتری‌های قلمی وایرلس بسازند. البته هنوز برای به کارگیری این قابلیت در گوشی‌ها کمی از مسیر باقی مانده اما روزی خواهد آمد که گوشی‌های شما نیز به همین شیوه شارژ خواهند شد.

در این بین شرکت اوسیا با برگزیدن شعار “باتری همیشگی” برای معرفی باتری‌های جدید، شما را برای همیشه از مشکل خالی شدن باتری کنترل تلویزیون، دسته‌‌های XBOX و یا مشکل خالی شدن ناگهانی و بی‌موقع شارژ موس و کیبورد بی‌سیم خود می‌رهاند. این باتری‌های جدید اوسیا حتی از باتری‌هایی که با اپلیکیشن اختصاصی و سیستم‌های ابری کار می‌کنند نیز عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

باتری‌های قلمی وایرلس

در شیوه جدید، دستگاهِ پراکنش سیگنال در ایستگاه پایه، در هر ثانیه ۱۰۰ بار خاموش می‌شود. ایستگاه پایه نیز با استفاده از آرایه خود و مکان‌یابی دقیق محل دستگاهی که به شارژ نیاز دارد، نیروی مورد نیاز را به سمت آن هدایت می‌کند. این سیستم آنقدر هوشمند است که تمامی موانع موجود در مسیر مانند دیوار‌ها و اشیا موجود در اطراف را مورد محاسبه قرار دهد.

هنگامی که مکان دقیق دستگاه شما مشخص شد، با شلیک معکوس سیگنال‌های قدرتمند RF به عقب و جمع آوری آنها توسط دستگاه‌های گیرنده، نیروی مورد نیاز به دستگاه منتقل شده و شما می‌توانید از دستگاه‌تان استفاده کنید. در حالی که در نسخه‌های قبلی این سیستم به یک مسیر مستقیم و بدون مانع نیاز داشت، در نسخه جدید اوسیا، هر تعداد مانع هم در فواصل کوتاه، در مسیر قرار داشته باشد مشکلی را برای انتقال نیرو پیش نخواهد آورد.

با این حال شرکت اوسیا ابراز امیدواری کرده که بتواند برای گوشی‌های هوشمند نیز سیستم مشابهی را تولید کند اما حداقل تا آن موقع می‌توانیم ادعا کنیم که به فناوری باتری‌های هوشمند بی‌سیم دست یافته‌ایم که هرگز نمی‌میرند.

منبع: آی تی رسان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *