اولین لپتاپ گیمینگ دنیا با پردازنده Core i9

شرکت لنوو که از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه معرفی محصولات گیمینگ است روز گذشته و در رویدادی رسمی سری جدید لپتاپ‌های گیمینگ خود را معرفی کرده که مجهز به قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل حال حاضر دنیا هستند که در واقع اولین لپتاپ گیمینگ دنیا با پردازنده Core i9 می باشد.

سری جدیدی که امروز در حال صحبت کردن در مورد آنها هستیم شامل لپتاپ‌های Legion Y9000K، Y7000P و Y7000 می‌شوند که در ابتدای سال با پردازنده‌های Core i7 و در نمایشگاه CES  معرفی شدند. این معرفی چند ساعت پس از این اتفاق افتاد که شرکت اینتل اولین پردازنده‌های موبایل Core i9 نسل نهم با 8 هسته را به صورت رسمی معرفی کرد.اما همانطور که گفتیم برای اولین بار شرکت لنوو لپتاپ‌های جدید خود را با پردازنده نسل نهم اینتل Core i9 معرفی کرده است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد علاقمند به دنیای گیمینگ باشد.

این لپتاپ‌ها مجهز به نمایشگر 15 اینچی و نسل جدید کارت گرافیک GeForce Nvivia هستند که کاربر می‌تواند بین نسل‌های GTX و RTX انتخاب مد نظر خود را داشته باشند.

نسل جدید کارت گرافیک GeForce Nvivia

در همین زمینه آقای ژانگ هوا، معاون ارشد Lenovo Group و مدیر عمومی تجارت و مشتریان شرکت Lenovo China اعلام کرده که لپتاپ‌های جدید سه ویژگی بسیار مهم با خود به همراه دارند که شامل قابلیت تیونینگ و تنظیم تصویر جدید Dual-Direct GFX، سیستم خنک سازی TSI و فن های با قابلیت افزایش سرعت Fn+Q خواهد بود.

سیستم خنک سازی TSI

فناوری Beast Mode با استفاده از دکمه فن Fn+Q فعال خوهد شد که در این حالت به فن دستگاه اجازه می‌دهد با حداکثر سرعت خود شروع به چرخش کرده و دمایی که کاربر حس می‌کند حالا بیش از حد بالا رفته را به بیرون دستگاه منتقل کند. این حالت کمک می‌کند که بتوان دمای کل مجموعه سخت‌افزاری داخل لپتاپ را تثبیت نموده و در شرایط نیاز به توان بالای پردازشی مانند بازی‌ها، سرعت کلاک پردازنده و توان پردازشی را بالا برد.

فناوری Beast Mode لنوو

سیستم خنک سازی TSI شامل یک «تیغه یخ زده» (به قول لنوو) است که در آن از لوله‌های خنک سازی با قطر تا 8 میلی‌متر استفاده می‌شود و باعث افزایش بسیار بیشتر انتقال حرارت از سطح تراشه تا 78 درصد و همچنین کاهش 10 درصدی صدای فن به دلیل عدم نیاز به چرخش بیش از حد سریع خواهد شد.

در نهایت این لپتاپ ساختار غیر متصل سراسری را برای اتصال نمایشگر به بدنه مورد استفاده قرار داده و برای کیبوردها نیز عملکرد مکانیکی همراه با نور زمینه چند رنگ ارائه شده است که از خصوصیات اصلی یک لپتاپ گیمینگ رده بالاست.

لنوو تا به این لحظه قیمت و مشخصات عرضه این محصولات را اعلام نکرده است ولی انتظار داریم محدوده قیمتی زیر 2000 دلار برای آنها ارائه شود.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *